lauantai 7. tammikuuta 2017

Vuosi 2017

Moikka! Tätä vuotta on elelty jo viikon ajan (!!) joten nyt olis ehkä aika miettiä, mitä haluan tulevalta vuodelta. En uutena vuotena tehnyt mitään uudenvuodenlupauksia, koska tiedän että petyn itseeni liian helposti, jos en jotain lupaamaa asiaa saa toteutettua.

Aivan alkuun mulla on kuitenkin kerrottava, että tietynlaisia tavoitteita multa löytyy tämän vuoden suhteen. Ensimmäinen tavoite liittyy koulunkäyntiin, joka on nyt varsinkin keväällä tosi ajankohtainen ja tärkeä asia mun elämässäni. Vaikka edessä onkin penkkareita, abiristeilyä ja muuta mukavaa, on tästä keväästä tulossa varmasti yks mun rankimmista kevätlukukausista. Heti ensi kuun alussa on äidinkielen yo-kokeen toinen osa, ja vain muutama päivä sen jälkeen englannin kuuntelu. Vaikken näistä kahdesta stressiä otakkaan hirveästi vielä, niin jonkinlaista painetta ne tuo. Tämän jälkeen mulla on edessä vielä äidinkielen kokeen toinen osa, englannin kirjallinen koe, biologia ja matematiikka, joista varsinkin tuo biologia ja matematiikka stressaa, vaikka koulussa kummassakin oon kiitettävien arvosanojen oppilas, niin noihin on jotenkin niin paljon lukemista ja kertaamista. Eiköhän niistäkin toivottavasti selvitä.

Tavoitteena mulla on myös päästä lukion jälkeen opiskelemaan. Yhteishakuun ei ole enää pitkä aika, ja pikkuhiljaa pitäisi myös päättää, mihin järjestykseen aion laittaa hakutoiveeni. Ensimmäinen valinta on selkeä, ja tavoittelen tätä paikkaa oikeasti. Oon jo pitkään halunnut olla optikko ammatiltani tulevaisuudessa, joten luultavasti yritän sitten niin miljoona ja monta kertaa että oikeasti pääsen sisään.

Ensi kesänä haluaisin, että mulla olis töitä koko kesäksi (myös toki tämän kevään yksittäiset vuorot olisivat hyvä asia, en pidä sitä niin tärkeänä - opiskelut menee nyt tällä hetkellä kuitenkin kaiken edelle). Varsinkin heinäkuussa mun elämä tulee muuttumaan ihan tosi paljon, kun poikaystävä lähtee armeijan palvelukseen ja "jään ihan yksin". Jonkinlaista rutiinia elämään pitäisi saada, ja työt saisi ehkä mielestä pois sitä ikävää.

Harrastuksia haluaisin tänä vuonna löytää - sellaisia, jotka oikeasti saa mut jäämään koukkuun. Pari vuotta sitten lopetin rakkaan harrastuksen, jota olin koko elämäni tehnyt, mutta sen jälkeen mikään laji ei oo oikein tuntunut miltään. Kaikki harrastukset mitä oon yrittänyt kokeilla, on tuntuneet tylsiltä. Kaipaan tavoitteita ja itseni likoon laittamista, ja kaipaan sitä, että tunnen että oon jotain tehnyt. Oon nyt viimeiset pari viikkoa käynyt salilla, ja jotenkin se on pitkästä aikaa sellanen, mistä oikeasti tykkään. Rakastan sitä salin jälkeistä fiilistä, rakastan sitä miten lihakset on kipeät vielä seuraavana ja sitä seuraavanakin päivänä. Toivon, että tää saliharrastus tulee näkymään mussa ja mun elämäntavoissa. Toivon myös sitä, että saan pidettyä tän blogin itselleni kiinnostavana, koska tää vuos tulee muuttamaan mun elämää monellakin eri tavalla. Haluan, että kaikista muutoksista jää jälki johonkin, ja se jokin voi sitten olla tämä blogi.

Tällaisia mietteitä tällä kertaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Fiiliksiä ekoilta kuukausilta Helsingistä

Moi! Oon nyt asunut Helsingissä kaksi ja puoli kuukautta. Päällisin puolin kaikki on mennyt odotettua paremmin, ja jotenkin omassa kodissa a...