keskiviikko 26. lokakuuta 2016

TALLINNA 20.-22.10

Heissan! Käytiin nyt syyslomalla poikaystävän kanssa Tallinnassa viettämässä mukava loma Suomesta. Lähdettiin matkaan torstaina bussilla yhdentoista aikaa Helsinkiin, käytiin siellä syömässä ja lähes heti syötyä kiidettiin ostamaan ratikkaliput ja lähdettiin kohti terminaalia. Kyseessä oli meidän molempien ensimmäinen ulkomaanmatka ilman ketään vanhempaa (vaikka ainakin itse olen toki käynyt ilman omia vanhempia reissussa, mutta tällöin on mukana ollut myös vähintään yhden ystävän vanhempi), joten tässä matkassa oli ihan oma tunnelmansa. Kaikki meni terminaalissa ja kaikissa siirtymissä kuitenkin hyvin, ja oltiin tosi ajoissa kaikkialla.

Laiva, jolla yövyimme ensimmäisen yön, oli Baltic Queen. Illalla lähinnä kierrettiin eri kerroksia tutkien ja tutustuen laivaan, kierrellen oikeastaan kaikki kaupat läpi (mutta tosin ostettiin kaikki vasta takaisin tullessa, jottei kaikkea tarvitse kantaa..). Myöhemmin mentiin sitten myöhempään buffet-kattaukseen syömään, ja oon oikeastaan tosi iloinen, että pystyin sen näin Tallinnan laivallakin kokemaan, kun yleensä käydään buffetissa vain Ruotsiin mennessä perheen kanssa. Tämän jälkeen laivalla esiintyi ihana Anna Abreu, jonka esityksestä ei oikeastaan mitään nähty, kun porukkaa oli niin paljon.

Seuraavana aamuna syötiin aamupala laivalla ja lähdettiin sitten maihin tutkimaan Tallinnaa. Käveltiin ympäri keskustaa niin kauan, että saatiin meidän hotellihuone. Oltiin hotellissa Seaport Hotel Tallinn seuraava yö. Tallinnassa käytiin mm. shoppailemassa kauppakeskuksessa, syötiin hyvin ja seikkailtiin ympäri kaupunkia.

Kaiken kaikkiaan mulla oli todella kiva reissu, toivottavasti myös matkaseuralla.

1. Kuulostaa kivalta reissulta! Mäkin lähtisin mielelläni Tallinnaan viettämään päivän tai pari.. :-)

1. Tallinnassa onkin se hyvä puoli, että se ei ole onneksi liian kaukana ja silti se saa tuntumaan oikeasti lomalta kaikesta :)

2. Oi Tallinnan reissut on parhaita! Vanha kaupungin osa varsinkin on siellä ihana! :-)

1. Vanha kaupunki on ihana! Siellä on jotenkin niin oma tunnelma :)

3. Mukavan kuuloinen reissu teillä! Mäkin kävin kesällä poikaystävän kanssa Tallinnassa. :) Tykkään erityisesti Tallinnan Vanhasta kaupungista, siellä on niin upeita rakennuksia. :)

1. Kiitos kommentista :)
      ps. sun blogi vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta, sait musta lukijan.

Fiiliksiä ekoilta kuukausilta Helsingistä

Moi! Oon nyt asunut Helsingissä kaksi ja puoli kuukautta. Päällisin puolin kaikki on mennyt odotettua paremmin, ja jotenkin omassa kodissa a...